dimecres, 27 de gener del 2016

Experiències TIC a l'aula



Bon dia, amics! Cada vegada queda menys per acabar aquesta interessant experiència. Això  implica que en aquest últim tema ens hem centrat en posar en pràctica allò aprés en els temes anteriors.

En concret, hem analitzat aquests apartats:

Organització de l’aula: Hem vist que la millor organització de l’aula d’informàtica és la forma de ‘U’ perquè el professor pot donar suport als alumnes més fàcilment.
També cal destacar l’aula mòbil, en què els aparells informàtics no són fixes en una aula, més bé són ells els que vénen a nosaltres i no nosaltres a ells. És el cas de tablets i ordinadors portàtils. Sens dubte, aquest tipus d’aula és més viable i pràctica, ja que avui en dia l’alumnat està familiaritzat amb aquests aparells electrònics i molts d’ells en disposen de propis. 

En el cas de l’educació física és difícil treballar amb les TIC perquè moltes vegades el gimnàs no disposa d’ordinador i, quan en té,  la xarxa wifi no aplega fins al gimnàs i, per tant, el professorat opta per no fer-ne ús. No obstant això, amb l’aparició de tablets, ordinadors portàtils o fins i tot mòbils amb Internet, és més fàcil incorporar les TIC o el programari a l’aula d’educació física..  

D’altra banda, pel que fa al model TPACK, pense que sóc més competent en les àrees TK (coneixement tecnològic) i CK (coneixement disciplinar) per la formació que he tingut. En canvi, la formació en PK (coneixement pedagògic) pense que és un coneixement que, per assolir-lo bé, cal treballar en un centre educatiu i estar en contacte amb la realitat.

Pel que a mi respecta, l’any passat vaig posar en pràctica un projecte TIC en l’aula d’educació física. Aquesta experiència va ser molt gratificant, ja que em va fer veure la utilitat pedagògica de les TIC. A més a més, en aquesta assignatura he aprés d’altres iniciatives TIC molt interessants que han ampliat els meus coneixements, com ara: pissarra digital, tablets, portals educatius, blogs, caceres del tresor, wikis, webquests etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada